niedziela, 17 marca 2013

Forma na spódnicę mix rozmiarów

Właśnie jestem po skrojeniu spódnicy, tym razem dla mojej mamy. Formę robiłam wg opisu, który zamieściłam na blogu w lipcu`12.
Kochane dziewczyny dla was wszystko... tak mnie olśniło, że fajnie byłoby zrobić opis z rysunkami dla każdego rozmiaru. Każda z was znajdzie więc coś ciekawego dla siebie. Robię więc uniwersalny opis wykonania formy i rozpiskę z długościami poszczególnych linii dla każdego rozmiaru (36-50).
Nawet jak będziecie robiły formę na spódnicę samodzielnie po raz pierwszy dacie sobie radę.
 
FORMA "NA MIARĘ":
1. NARYSUJ LINIĘ PROSTĄ PRZY LEWYM BRZEGU ARKUSZA PAPIERU O DŁUGOŚCI ŻĄDANEJ DLA SPÓDNICY
 
2. ODZNACZ OD CZUBKA LINII ODLEGŁOŚĆ: 1/10 WZROSTU +4CM
 
3. POD KĄTEM PROSTYM POCIĄGNIJ LINIĘ TALII, BIODER I DOŁU SPÓDNICY

4. ZAMKNIJ SIATKĘ FORMY W ODLEGŁOŚCI= 1/2 OBWODU BIODER +1CM

5. WYZNACZ ŚRODEK SIATKI= W POŁOWIE ODLEGŁOŚCI WYZNACZONEJ W PUNKCIE 4

6. OPISUJĘ TUTAJ LINIE ABYŚCIE WIEDZIAŁY GDZIE JESTEŚCIE:)
 
7. PODNOSZĘ LINIĘ BOKU O 1CM W GÓRĘ

8. OBLICZAM SZEROKOŚCI ZASZEWEK WG WZORU:
$=(1/2 obwodu bioder +1cm) - (1/2 obwodu talii +1cm)
Zaszewka boczna = 1/2 x $
Zaszewka w przodzie = 1/3 zaszewki bocznej
Zaszewka w tyle = 2/3 zaszewki bocznej
Sprawdzam moje obliczenia:
obwód bioder - (2 x zaszewka boczna + 2 x zaszewka przednia + 2 x zaszewka tylnia) = obwód talii

9. ODZNACZAM SZEROKOŚĆ ZASZEWKI BOCZNEJ - wyliczoną w punkcie 8 wielkość zaszewki bocznej dzielę na pół i zaznaczam po obu stronach podniesionej linii boku

10. RYSUJĘ ŁUK ZASZEWKI BOCZNEJ KRZYWIKIEM
 
11. WYZNACZAM UMIEJSCOWIENIE ZASZEWKI W PRZODZIE = POŁOWA SZEROKOŚCI X + 2CM
 
12. WYZNACZAM DŁUGOŚĆ ZASZEWKI W PRZODZIE - W POŁOWIE DŁUGOŚCI LINII WYZNACZONEJ POWYŻEJ

13. SZEROKOŚĆ ZASZEWKI W PRZODZIE - wyliczoną w punkcie 8 wielkość zaszewki przodu dzielę na pół i zaznaczam po obu stronach linii z punktu 11

14. RYSUJĘ ZASZEWKĘ W PRZODZIE ŁĄCZĄC WYZNACZONE POWYŻEJ PUNKTY LINIĄ PROSTĄ

 15. WYZNACZAM UMIEJSCOWIENIE ZASZEWKI W TYLE


16. WYZNACZAM DŁUGOŚĆ ZASZEWKI W TYLE - W ODLEGŁOŚCI 5 CM OD LINII BIODER
 
17. WYZNACZAM SZEROKOŚĆ ZASZEWKI W TYLE - WG OBLICZEŃ Z PUNKTU 8, DZIELĘ WIELKOŚĆ NA PÓŁ I ROZKŁADAM RÓWNOMIERNIE PO LEWEJ I PRAWEJ STRONIE LINII WYZNACZONEJ W PUNKCIE 15

18. RYSUJĘ ZASZEWKĘ TYLNĄ

19. OBNIŻAM LINIĘ TALII W PRZODZIE SPÓDNICY O 1 cm

20. RYSUJĘ ŁUKI LINII TALII
linie proste
 
łuki
 
23. TAK WYGLĄDA MOJA FORMA:
 














 
 



 

 

2 komentarze:

  1. wydruk zrobiony, papier naszykowany, materiały są, dłuuuugi weekend przed nami ...... tylko niewiara mnie ogarnia, 30 lat temu szyłam wszystko /takie były czasy/ a teraz chęci brak? sama nie wiem
    pozdrawiam i dziękuje za tą formą
    sasanka-ela

    OdpowiedzUsuń
  2. wow fantastyczny post - dzielki wielkie :) pozdrawiam justyna

    OdpowiedzUsuń

Leniwy sweterek

Z kumulacji dwóch czynników powstał nowy sweterek, tj. z braku czasu i chęci przedłużenia życia jednemu z ulubionych sweterków. Nie robiła...