piątek, 19 kwietnia 2013

Prosta halka do spódnicy - szycie krok po kroku.

 
Do spódnicy, której sposób wykonania opisałam w poprzednim poście, dzisiaj dokładam prostą halkę. Jej wykonanie nie zajmuje dużo czasu, a taka halka zdecydowanie poprawia wygląd spódnicy, jej sposób układania się na osobie.
 
Sposób wykonania:
 
 
Z materiału wykroiłam prostokąt o długości żądanej dla gotowej halki + 5,5cm zapasu (3,5cm dla wykończenia pasa - tunel na gumkę i 2cm na podwinięcie dołu) i o szerokości równej szerokości bioder + 2cm luzu+ dodatek na zszycie boku następne 2cm.
 
Zszyłam bok, pozostawiając otwarty rozporek.
 



Zabezpieczyłam początek rozporka ściegiem wstecznym.


Sfastrygowałam rozporek, rozprasowałam szew.

Obrzuciłam brzegi szwu bocznego ściegiem overlocowym.

Przestębnowałam rozporek w odległości ok. 1,5 mm od brzegu rozporka.

Podwinęłam dół halki. Najpierw zaprasowałam go na 1cm, później ponownie na kolejny 1cm dla zamknięcia. Całość przestębnowałam jak na zdjęciach poniżej.




 Zrobiłam tunel na gumkę: oznaczyłam na prawej stronie tkaniny 0,5 cm i 3,5 cm.

Kolejno zaprasowałam te odległości.


Przeszyłam pierwsze podwinięcie na odległość ok 4cm stębnówką. To będzie moje wejście na gumkę.

Przystębnowałam resztę tunelu na gumkę, pozostawiając te 4cm otwarte (szyłam po lewej stronie materiału).

 Początek gumki zaczepiłam agrafką, gumkę wprowadziłam do tunelu.





Końce gumki zszyłam wąsko ustawionym zyg zakiem. Pilnowałam przy tym, by gumka na całej swojej długości nie rolowała się i układała się "na płasko".


Zamknęłam tunel na gumkę.


Widok na zamknięcie tunelu na prawej stronie materiału.

Gotowa halka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Leniwy sweterek

Z kumulacji dwóch czynników powstał nowy sweterek, tj. z braku czasu i chęci przedłużenia życia jednemu z ulubionych sweterków. Nie robiła...