wtorek, 27 grudnia 2016

Kardigan

Dzisiaj opis wykonania kardiganu. Uszycie czegoś takiego jest bardzo proste i dość szybkie. Najtrudniejszą czynnością jest tutaj wykonanie dziurki na guzik ;) Polecam serdecznie wzięcie się do pracy, bo jest to część garderoby, której uszycie daje dużo satysfakcji. Ja wybrałam klasyczną czarną dzianinę ale Wy moje Panie możecie się pokusić o pastelowy kolor, materiał wzorzysty lub nawet bardzo błyszczący dla osiągnięcia wersji na wieczorne wyjście ... ograniczeniem jest tutaj tylko Wasza wyobraźnia i funkcja jaką ma spełniać ubiór.



przód
tył

Pokazany tu wykrój jest w rozmiarze 42. Trochę nieforemnie wygląda ale to przez to, że wisi na wieszaku. 


wykrojone: przód, obłożenie szyi w tyle, części rękawów (rękaw można wykroić w całości, ja chciałam mieć dodatkowy szew)

wykrojony: tył (wycinany w całości, na złożeniu materiału)
 Po wycięciu części kardiganu, na obłożenie przodu (szyja i środek przodu) oraz na obłożenie szyi w tyle - dokleiłam flizelinę.

Szycie:
1. Zszyłam zaszewki w przodzie.
2.  Zszycie ramion - przy zszywaniu ramion, jako dodatkową warstwę powstrzymującą szew przed późniejszym rozciąganiem zastosowałam taśmę bawełnianą.


 3.  Zszycie obłożeń szyi.

 4.  Doszycie obłożeń do podkroju szyi.



 5. Zszycie części rękawów.


 6.  Podwinięcie rękawów.


 7.  Zabezpieczenie podkroi przed przesuwaniem się poprzez przeszycie szwu ramieniowego na długości szerokości obłożenia.


 8. Doszycie rękawów.
 Podkleiłam flizeliną podkrój pachy aby szew był bardziej wytrzymały.
 



 9.  Zszyłam boki kardiganu i szew wewnętrzny rękawa.
    


 Zabezpieczyłam szew  przy dole rękawa.  

 10.  Powinęłam dół kardiganu.

 11.  Zrobiłam dziurkę i doszyłam guzik.








 12. Całość wyprasowałam.



Pozdrawiam serdecznie!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Leniwy sweterek

Z kumulacji dwóch czynników powstał nowy sweterek, tj. z braku czasu i chęci przedłużenia życia jednemu z ulubionych sweterków. Nie robiła...